De raceauto

B18 of B19? Aan u de keuze! Binnen de BMW Compact Cup kennen we sinds seizoen 2018 twee klassen: B18 en B19. We rijden met de twee klassen tegelijk in één startveld, maar elk met eigen klassement en technisch reglement. In dat laatste zit het verschil. Op basis van uw budget en ambitie kiest u voor B18, dan wel B19. Terwijl de B19 al een zeer betaalbare raceklasse is, duikt de B18 daar nog eens flink onder.

B18
De meest budgetvriendelijke manier om te racen met een achterwiel aangedreven BMW.
Basis voor de B18 auto is de E36 BMW 318ti Compact met 1.8l M42 motor van bouwjaren ’94 – ’96.
Het idee van deze klasse is om de auto op een basic manier raceklaar te maken, en toch een speelse en prettige auto op de baan te zetten. De aandrijflijn blijft standaard, maar door het raceonderstel en het lichtere gewicht krijg je een auto waar je op het circuit veel mee kan.

Bestellen B18 cup-pakket
De DNRT biedt een cup-pakket aan voor een prijs van slechts €2500,- (excl. btw) waar alles in zit om een straat auto raceklaar te maken. Dit pakket bestaat o.a. uit een rolkooi (inclusief montage!), een veer/demperset, remblokken, velgen,  banden, racestuur, racestoel, gordels, brandblusser en zelfs hoodpins. Dit cup-pakket is te bestellen bij MDM motorsport via email d.bus@mdmmotorsport.nl , contactpersoon Dennis Bus.

B19
Nog steeds budgetvriendelijk, maar wat competetiever. Basis is de E36 BMW 318ti Compact met 1.9l M44 motor van de bouwjaren ’96 – ’99. Bij deze auto zijn meer aanpassingen toegestaan zoals een Intrax onderstel, sperdifferentieel met kortere eindoverbrenging, sportuitlaatsysteem en Cup-software.

Geef een reactie