Twee klassen: B18 en B19

B18

De meest budgetvriendelijke manier om te racen met een achterwielaangedreven BMW.
Basis voor de B18 auto is de E36 BMW 318ti Compact met 1.8l M42 motor van bouwjaren ’94 – ’96.

Het idee van deze klasse is om de auto op een basic manier raceklaar te maken en toch een speelse en prettige auto op de baan te zetten. De aandrijflijn blijft standaard, maar door het raceonderstel en het lichtere gewicht krijg je een auto waar je op het circuit veel mee kan.

De DNRT biedt een cup-pakket aan voor een prijs van slechts €2500,- (excl. btw) waar alles in zit om een straat auto raceklaar te maken. Dit pakket bestaat o.a. uit een rolkooi (inclusief montage!), een veer/demper set, remblokken, velgen, banden, racestuur, racestoel, gordels, brandblusser, stroomonderbreker en zelfs hood pins. Dit cup-pakket is te bestellen bij MDM motorsport contactpersoon Dennis Bus via email d.bus@mdmmotorsport.nl. Totale investering voor een B18 cup auto komt daarmee op ongeveer €5000,-.

B19

Nog steeds budgetvriendelijk, maar wat competitiever. Basis is de E36 BMW 318ti Compact met 1.9l M44 motor van de bouwjaren ’96 – ’99. Bij deze auto zijn meer aanpassingen toegestaan zoals een Intrax onderstel, sperdifferentieel met kortere eindoverbrenging, sportuitlaat systeem en cup-software. Totale investering voor een B19 cupauto met alle toegestane upgrades: ongeveer €9500,-.