Verslag 15 sept 2018

Dit was alweer de één na laatste wedstrijd van het seizoen 2018, het is een mooie droge race dag. Er was gelukkig een vol startveld wat niet gezegd kan worden van de laatste 2 wedstrijden maar wel met “gastrijder” Remco in onze gelederen.

De vrije training/ kwalificatie verliep met de SLK’s zonder al te veel problemen, ik ben wel naar binnen geweest om de bandenspanning te controleren. Na de kwalificatie was het tijd voor koffie met de “groene spacecake” (bedankt Sonja) waar iedereen zijn bedenkingen bij had maar ondanks dat toch snel op was. Door het volle veld bij de SLK’s kwam het voorstel om met de Tourklasse mee te rijden waar iedereen mee instemt.

In de eerste wedstrijd start ik als 8e en zie een behoorlijk veld voor me en vraag me af of ik aan kan haken of dat er wellicht iets te halen is. Gijs neemt de kop met Gerard in zijn kielzog die het tempo aardig bij kan houden voor zover ik het kan zien. Ik zit achter Nico aan die ik met geen mogelijkheid voorbij kom. Net op het moment dat ik denk de dood of de gladiolen, zie ik Nico de pits in rijden. Achteraf bleek hij problemen met de dynamo te hebben. De volgende is Wouter die voor zijn doen niet al te veel snelheid heeft als gevolg van een rem probleem en ik als 6e over de finish kom.

In de tweede manche kom ik goed weg maar schakel van 2 naar 5 waardoor er een paar voorbij komen. Ik kom achter Ralf terecht en daarna volgt al snel code rood waarna we een tijdje op start/finish stil staan. De auto’s worden in de goede volgorde gezet en we gaan weer van start onder code 60. Zodra het groen gezwaaid wordt gaat het gas er weer op en vervolg ik mijn strijd met Ralf. In de tweede ronde na de code 60 lukt het mij om Ralf in de Tarzanbocht uit te remmen maar twee bochten later gaat het mis. Bij het insturen van de Hugenholtzbocht raakt Ralf mij linksachter en ik sta achterste voren waar de rest van het veld aan mij voorbij gaat, na de laatste auto weer verder, even luisteren en voelen of er iets mis is maar ik hoor en voel niets dus het gas erop om uiteindelijk toch nog als 7e te finishen. Ralf was door de schade al vroegtijdig naar binnen gegaan.

Marnix had bij Ria een 3e race geregeld bij SLK’s. De schade aan mijn auto viel gelukkig erg mee en er verschenen 9 Compacts aan de start die we reverse grid hebben opgesteld. Gijs had vanaf de laatste positie een wereld start met heel veel geluk waarbij hij buitenom in de Tarzanbocht al veel auto’s inhaalde. Ik reed achter Feico die ik kon volgen maar meer niet. Al met al een perfect race dag en op naar de laatste wedstrijd van de kalender op 14 oktober voor de ontknoping van het kampioenschap van de BMW Compact Cup 2018.

#212 Evert